Перейти до основного вмісту

Поради батькам на кожен день


Поради батькам на кожен день


Термін “травма” означає тілесне пошкодження при пораненні. Пошкодження, які повторювались у певній групі населення, називаються травматизмом.
Під дитячим травматизмом слід розуміти сукупність раптово виниклих ушкоджень серед дітей різного віку. Травми серед дітей, на жаль, зустрічаються досить часто і мають багато особливостей.
За місцем виникнення травматизм поділяють на:
побутовий, транспортний, шкільний і спортивний.
Також є вуличний, вогнепальний, сільськогосподарський, виробничий, нещасний випадок на воді, задушення та отруєння
Найчастіше зустрічається побутовий травматизм.Побутовий травматизм – це ушкодження, які діти отримали вдома: у квартирі, у дворі чи в саду. Ушкодження при цьому найрізноманітніші, але найнебезпечніші з них це опіки полум’ям, хімічними речовинами і падіння з висоти.
Принципи запобігання побутового травматизму різноманітні, але головною і надійною з них є постійна турбота дорослих про безпеку дітей вдома. Старші систематично повинні виховувати в дітях обачливість і обережність, особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Потрібно застерігати дітей від пустощів на балконах, драбинах, деревахРазом з тим батьки ні в якому разі не повинні забороняти дітям гратися в рухливі ігри, сковувати їх безперервними заборонами та обмеженнями: все потрібно робити помірковано, щоб не образити і не принизити дитину.
Найвищий відсоток смертності після причинених травм від автомашин, автобусів, тролейбусів, потягів та інших видів транспорту. І знову ж таки, головними причинами є недоглянутість дітей на вулиці, по дорозі до школи, а також у години дозвілля. Призводить до цього незнання дітьми правил вуличного руху, порушення правил користування транспортом. Надзвичайно небезпечно кататись дітям на велосипедах, мопедах, моторолерах, скутерах, якщо вони не склали відповідних екзаменів на право водіння. Дорослим ні на мить не можна забувати, що діти схильні наслідувати їх.
Шкільний травматизм діти отримують під час перерв, у класах, коридорах. Основна причина шкільного травматизму – це недостатня виховна робота: діти проводять перерви, як їм заманеться. Як і при будь-яких видах дитячого травматизму, у даному разі при плануванні профілактичних заходів треба керуватись двома основними принципами: чітко налагоджена організація трудового процесу і висока освітньо-виховна робота.
В кожному кабінеті є правила техніки безпеки при різних видах робіт. На початку кожного уроку потрібно їх повторювати. Діти повинні усвідомлювати, що під час виробничого навчання треба бути надзвичайно уважними, зібраними, ретельно виконувати всі настанови учителя, строго дотримуватись техніки безпеки.
Спортивний травматизм. Фізкультура і спорт є могутнім засобом зміцнення організму і фізичного розвитку дітей, але це тільки при вмілому і правильно організованому занятті спортом. Але, на превеликий жаль, дитячих спортивних закладів поки що недостатня кількість і до того ж не всі батьки розуміють їх користь, вважаючи що дитина може займатися спортом і без тренера. Тому багато підлітків грають у футбол, хокей, їздять на велосипедах без старших досвідчених товаришів. Або обирають місця, не зовсім придатні для ігор, а часто і небезпечні: річки, захаращені двори, глибокі водойми, пустища. При неорганізованому занятті спортом трапляється найбільше спортивних ушкоджень. Тому батьки повинні якомога раніше залучати дитину до занять у спортивних добровільних товариствах, на стадіонах. Цим вони не тільки загартують дитину, а й вбережуть від страшної небезпеки.
Вуличний травматизм за своїм характером дуже подібний до побутового. Це ушкодження, яких зазнають на вулиці.Головними причинами вуличного травматизму є недоробки працівників жеків, будинкоуправлінь, будівельних організацій. Це несправні балкони, неогороджені канави, відчинені люки тощо.
Серед смертності від травматизму утоплення займає одне з перших місць. Це може статися як влітку, так і взимку. Головною причиною утоплення є невміння плавати, незнання особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку приносять підводні скелі, каміння. Взимку діти тонуть, провалюючись під лід при катанні на ковзанах, або переходячи через водоймища. 
Основне правило для батьків: дитина повинна відчувати любов та увагу оточуючих, бути під пильним (але не набридливим) контролем!
1.     Думайте над своїми взаємовідносинами з дітьми, цілеспрямовано будуйте їх.
2.     Частіше посміхайтесь при спілкуванні з дитиною.
3.     Умійте вислухати свою дитину.
4.     Будьте тактовні.
5.     Частіше обіймайте свою дитину, говоріть їй лагідні, ніжні слова.
6.     Станьте для дитини партнером по спілкуванню.
7.     Пам’ятайте, що для дитини звук його імені є самим солодким і самим важливим.
8.     Оцінюйте вчинок дитина, а не її особистість.
9.     Прихильність батьків має бути незаперечною, стабльною, незалежною від ситуації.
10.                        Утримуйтесь від принижень дитини образливими словами, погрозою позбавити обіцяного.
11.                        Ніколи не відмовляйте своїй дитині у підтримці та допомозі.
12.                        Відмовтеся від звички порівнбвати свою дитину з іншими.
13.                        Контролюючи дитину – допомогайте, а не карайте.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Рухливі ігри на уроках фізичної культури у 1-4 класах

Рухливі ігри на уроках фізичної культури   у 1-4 класах ГОРЩЕЧКИ Завдання. 1. Удосконалюватися в техніці бігу. 2. Сприяти розвитку швидкості.   Підготовка до гри.   Гравці утворюють два кола, зовнішнє і внутрішнє, розташовуючись парами обличчями до центру. Зовнішнє коло – "горщечки", а внутрішнє – "хазяї". В середині внутрішнього кола розміщується "купець". Хід гри.   Купець підходить до когось із хазяїв і запитує: "Продаєш горщечок чи ні?". Якщо хазяїн продає, то починається торг, а коли ні – купець іде до іншої пари. Коли купець і хазяїн зійдуться в ціні, вони виходять за коло і біжать у протилежні боки навколо гравців. Хто швидше добіжить до горщечка, той стає хазяїном, а той, хто не встигне – купцем. Торг повторюється. Виграє гравець, який меншу кількість разів був у ролі купця .   Правила. 1. Гравцям не можна затримувати купця і хазяїна, які біжать по колу. 2. Діти не повинні перебігати через внутрішню част

навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1 – 4 класи

                                                 Фізична культура навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1 – 4 класи Пояснювальна записка Навчальна дисципліна   «Фізична культура» – самостійна галузь діяльності у соціокультурному просторі й викладається у загальноосвітніх навчальних закладах як окремий предмет. Інваріантна частина Типових навчальних планів, до якої входить навчальний предмет «Фізична культура», сформована на державному рівні, і є однаковою для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від підпорядкування та форми власності. Основна мета предмета «Фізична культура» –   набуття учнями досвіду діяльності: навчально-пізнавальної, практичної, соціальної; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовленості, комплексного розвитку природних здібностей та моральних якостей; використання засобів фізичного виховання в організації здорового спосо